pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg under april 2011

Av PumiL8 - 5 april 2011 21:12

Det har varit   Det har varit härliga vinterdagar. Skidor och draghundar på sjö då  fungerar mina knän ganska bra. Hundarna gillar att dra när det går lätt och vi hittade en sjö där man kört scooter runt hela sjön. Dit åkte hundarna och jag åtskilliga gånger och körde runt. Till slut så kom det upp vatten mellan öarna och då fick vi sluta med detta.

Det är en otroligt vacker natur i Villingsbergsområdet. Svårt bara att veta om det är ok att vara där när kanonskotten ekar. Fast då är inte Chezzi-e skotträdd minsann.

Jag hoppar och kollar om det kommer kulor.....

      Anka fick träffa en pojkvän men det blev inga valpar. Vi fick några sköna dagar med massor av pumisar runt benen. Här är det Jippies matte som vi är ute och promenerar tillsammans med. Det var kul att kunna släppa alla lösa åtminstonde bitvis.

Så här ser de ut från min position på skidorna . Har skippat nomeselarna mer och mer och kört med en norsk sele och Yselar. Mina små hundar verkar tycka att detta är lättare att dra med. Får se nu när kickbiken kommer ut vad det blir för selar.

Vi har lagt ner lite tid på lydnadsträning under vintern. Jag och Bobitaz. Anka och Chezzi-e har tränat lite agility och kört drag. Vi har tom tävlat en gång på en inoff.

  Visst är hon söt min lydnads hund. Hade anmält till debuttävlingarna men nu har hon börjat att löpa så det blir att skjuta lite på detta. Bobitaz ska bli mamma i sommar så hon ska paras under våren. Det ska bli så roligt med valpar igen.

Anka ska paras nästa vår. Hon har träffat veterinär som tycker att hon mycket väl kan paras en gång till. Vi får se till att hon tr'äffar en hane med lite vana denna gång.

Under påsken ska ett pumigäng valla får här i Karlskoga. Tänkte rapportera lite från detta valläger. Det är lite träning inför höstens läger med vallanlagsprov.

Jag har blivit lös och ledig från alla föreningskrav så jag känner att jag kan göra egna saker.

Farmor har jag också blivit, till Oliwer redan 3 månader. Han hade lite bråttom i början så det blev lite oro men nu har han tagit till sig all mat och växt till sig.

Jag och mamma hälsade på i lördags och för första gången fick vi uppleva att han skrattade. Nu har jag tre barnbarn och snart har också S-A tre. Så sen blir det hela huset fullt när alla är samlade.

Har fått ryggskott men måste försöka ta mig till staden imorgon för nu är det Emil som fyller 8 år.

Sen ska vi köra lite drag och träna lydnad...... 



Ovido - Quiz & Flashcards