pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Nu har kärringen verkligen fått spader

Av PumiL8 - 16 oktober 2009 22:53

Nu är det höst. Färgerna är så härliga och det är skönt att vistas utomhus.

Hundarna och jag tränar just nu mycket. Har klarat av en lydnadskurs ett och nu kör vi kurs två. Fortsätter sen på början till tävlingslydnadkurs. Tränar all vaken tid på dygnet och har världens mest lyhörda hundar just nu.

Mitt mål är att klara en lydnadstävlings etta med Bobitaz den jag tränar mest med. Att klara att tävla med alla tre ja

Kommer jag dit???? eler inte??? Det får tiden utvisa.

Vi ska bevisa att pumisar kan dra..................  

Sååååå, nu är det inköpt en kickbike. Vilken sevice det företaget har. Vi monterade ihop för att jag skulle lära mig hur cykeln är konstruerad.

  

Torbjörn var mycket noga med att jag förstått allt som var viktigt. Vilken kille----

  

Sen var det bara att dra på alla selarna och fortsätta tills skogs. Hoppas på att den baken blir mindre efter en massa kickande, haha. Konstaterar att träningsvärken finns och att det känns bra i hela kroppen.

  

Hundarna gillar verkligen det här med att dra. Det kikades i några fönster på husen vi paserade och sen fortsatte vi till skogs för att slutligen köra biken hem till Axvägen.

Nu har jag provat att sätta den upp och ner på cykelstället för att den ska komma med till stugan. Det gick bra och imorgon är det dragfest med barnbarnet och D ute vid SBK i Laxå. Barnbarnet bev mycket glad över att han kan få vara med på lite fartfyllda aktiviteter och så ska vi köra med alla hundarna.

Nästa vecka ska jag köra med J-A som ska köra 4 spann med trehjuling på SM. Vi ska köra sent på kvällarna när det ät tomt på motionsspåren. Ska bli spännande för jag har inte vågat att göra detta förut.

Sen , måste jag säga att bättre service har jag inte fått . Kickbike .se är att rekomendera de är verkligen service minded och ställer upp med det de kan.

     

Det är Torbjörn Kickbike som tagit alla bider när vi kommer på premiärturen.

Gissa om jag har träningsvärk----------

Det är helt klart bättre för mina knän att kicka istället för cykla och nu hoppas jag på att vi kommer i väg til SM i Ånnaboda.

Det är inte helt enkelt att ta sig dit med letande av cyklar och selar. Hundarna skiter fullständigt i hur vi tar oss dit  men de vill inte dra för tungt. Har dragit ut i skogen två gånger för att det inte gick att stoppa spannet. Måste få till lite mer broms att använda när det dyker upp harar och katter. Ska införskaffa en stoppsläde på trehjulingen.  E- S har tillverkat en åt mig. Ska få tillgång till den bara jag hittar tid för att hämta och montera den. Nästa lördag är vi på SM och motionerar med Kick bike och ett 2 spann. Jisses vad spännande.

Imorse kunde jag konstarera att jag haft för mycket att tänka på när jag kör soppatorsk på Axvägen. Fick påminnelse att Golfen gått utan soppa sen i måndags, jo det är en bil som går att lita på länge men till slut tog det helt slut och jag stod där som en tok. Löste sig snabbt när jag sprang hem efer gräsklippar bensinen. Men en liten tankestoppare var det. Fyll inte på för mycket nu i framtiden i den över hettade hjärnan, haha.



 
 
Ewa

Ewa

17 oktober 2009 08:52

Exakt när och vart går SM? VI kommer o hejjar på våran L8 bara vi vet när och var - plus att vi måste vara lediga förstås... Du ser jätteproffsig ut med nya fordonet! Kram

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards