pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av PumiL8 - 4 januari 2009 19:16

Hur skönt som helst, nystädat och jag får vara kvar i stugan

och njuta av detta. Annars så städar jag varje söndagkväll och packar för hemfärd.

Syrran har varit i Laxå och hälsat på hos mor och stannade en liten stund här i stugan på hemvägen. Hon hade sin dotter och dotterdotter med sig och det är alltid lika kul att träffas. Den minsta har blivit stor och jättesöt. De har hjälpt mor att städa idag så nu blir jag ledig från detta, skönt.

Jag har lekt med  ljusmassan jag köpte före jul och det ger iallafall en liten fingervisning att jag har kopplat av och varvat ner. Fattas bara att jag börjar tillverka mössor, det är höjden av en avslappnad L8.

De blev bra och det var inte så svårt alls när det nu var utförsäljning på julens glitter så var det bara att tippa i och hälla på massan och sen har de varit tända hela julhelgen och nyårshelgen, så de var mycket dryga. Så nu ska jag göra ljus till uterummet inför vårens kyliga kvällar, där blir det snyggt och de värmer lite.

Hundarna och jag har kört och gått på isen så att de sover gott när vi kommer hem. Anka får pumirace i benen när vi närmar oss sjön och Bobitaz försöker göra hål genom att slicka och bita i isen.

Kli i pälsen, bara att rulla runt och det gör hon rätt som det är i fullfart.

Måste nog klippa hundarna snart för de är redan långhåriga igen. Speciellt Anka som har fått en tjock man.

Det går undan med tre draghundar framför sparken och när de väl bestämt sig för åt vilket håll alla ska åt så håller jag andan ibland. Bromsa är ingen ideé för det märks inte. Har lyckats köra omkull en gång men det var ok det med, Bobitaz trodde det tillhörde den roliga leken så hon blev jätteglad när vi körde omkull.

Vackra bilder och vackert väder. Sol är underbart. Njuter varje dag.

Här kan man se att Anka har fått massor av päls eller är hon lite rund om magen. Näe, det är nog bara mycket päls.

Här är ett vintergäng som alla försöker vara med på en bild, haha. Det var inte lätt.  Fem hundar som tycker att det är värdelöst att sitta stilla.

Nu är det snart slut på alla helger och jag har börjat plocka bort lite lulllull i fönstren. Måste få plats med lite pelargoner som jag klippt ner redan men de hade växt för mycket. Så jag gör ett försök att klippa redan nu en månad för tidigt. Fast o så skönt att tänka på att de snart ska sättas ut i uterummet.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards