pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 15 november 2010

Av PumiL8 - 15 november 2010 19:52

   

Så blev det dags att packa bilen och dra till Mora för att kicka Sm i barmarksdrag. Jag hade nog inte tänkt att jag skulle åka men den blev ett helt gäng med trevliga kompisar som for iväg så då hängde vi på jag och alla hundarna.  Vi tävlade i två dagar och kom imål båda dagarna. det gick jättebra att köra där och vädret var fint så vi fick en sista riktigt skön höst helg.

Vi har kört en tävling till här i KGA och där gick hundarna jättebra för jag hade glömt nomeselarna hemma så de fick dra i Y-selarna och detta gillar de mycket bättre.

   

Det är en så skön första stund i målfållan efter man har passerat en hemsk uppförsbacke. Fast titta på hundarna inte har de tagit ut sig men matte ser allt bra sliten ut. Undrar vem som dragit mest.

   

Vi bodde här på Prinskullen och det var ett mysigt ställe.


Innan Mora så han vi med en helg med vallning och valpträff. Efter detr så var det utställning på Åland.

Anka blev Finsk champion och Chezzi-e fick goda ord i protokollet.

Chezzi-e med sina rosetter.

Bobitaz med sina rosetter.

   

Anka med sina rosetter. Det var en jättefin vistelse som vi gärna gör om jag och min kennelpojke som fick fiska och insupa havsdoften.

Klart att hundarna badade de med för vilken pumi vill missa ett sådant tillfälle.

 

Så kunde vi vila ut på gästhemmet tillsammans med en massa pumisar.

En härlig höst är på väg mot en regnig snöig vinter. Den här tiden har jag som mest att göra fyyy. Längtar till sommar igen.....               

Ovido - Quiz & Flashcards