pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av PumiL8 - 26 maj 2010 13:13

   

Så var då dags att minnas tilbaka i tiden och njuta av vår vallningshelg. Det är otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Vi tre damer med en massa pumisar fick visa vad vi kan göra med alla hundar och vi fick lära oss jättemycket. Det var nyttigt p åalla sätt. Någon av oss har redan fortsatt på nästa vallningskurs och det visar att vi fick med oss massor av mod och att vi vet lite mer vad våra hundar kan.

    

Anka och jag travar runt i 25:an och letar efter fåren. Hon är en modig liten hund som kan tända på fårvallning. Hon behöver mer träning men har goda anlag.

  

På kvällarna så var det renspolning av både hundar och förare. Jisses vad leriga vi var, jag hittade lera runt Chezzi-es nos flera dagar senare. Så vi var rejält inpackade. Efter hela dagar utomhus i skiten så var det ganska tidiga kvällar för jag var så otroligt trött.

Blev inte bättre av att min allergi har kommit tillbaka med fart så de pillren gjorde mig ännu tröttare.

  

Här sover Scoda på sin mattes säng för inte gick det att sätta dem på golvet, det var kallt och regnigt ute och därmed rått inne.

  

Fast det var i början när vi kom in sen blev det bastu så att det nästan ångade när dörren öppnades så då sov Chezzi-e på golvet.

  

Anka var helt cool och jättetrött och bredvid så.........

  

Sover Bobitaz för att orka med flera dagar.

  

Så dukades vår eminenta middag upp och hur det nu ser så smakade det iallafall urgott.

  

Den här hyresgästen hivade vi ut första kvällen. Så vi fixade en ny hemlös men hon eller han kunde flytta in igen när vi åkt. Det var ingen liten sak och modiga Kicki hinkade ut den genom dörren och så åkte några mindre med ut som sällskap.

Det var fler ungrare med och jag tyckte att det var en så hälig bild så här innan denna hund var inte i leran  eft var det ingen som stod still så länge at tjag han att fota. Bara att inse att det var mycket lättare tt valla med en pumi som inte har så mycket hår. De torkade inte så snabbt de små rackarna.

Sast alla jag pratade med sa att älsen är inte till några bekymmer annars.

  

Så här vill vi samarbeta mer jag, Anka, Chezzi-e och Bobitaz.

Nu planerar vi inför sommarens aktiviteter och planerar lite på att ställa ut några gånger så att vi ite glömmer hur det känns. Vi har sen semester så det blir till att arbeta till mitten på juli innan vi får bada oh njuta av semester.

Tränade ett varv på KASK igår och lycades ställa mig i vägen för Cezzi-e på väg ut ur en tunnel, vi kraschade h jag gick omkull utan några som hellst blesyrer och  det gick bättre att springa på den banan så jag ska nog prova några gånger om jag skulle kunna träna lite under början på sommaren.

Ikväll börjar jag och Bobitz på en lydnadskurs för klass 2 momenten, spännande värre.

Har två gånger kvar på agilitykursen som jag och Anna har haft på SBK. Nu har jag betalt tillbaka vad den klubben har kostat på mig i utbildningskurser. Jag tycker att det är så rolig att ha kurser så det är detta som gör att jag fortsatt jobba med kurseriet. Känner nu att de kurser som erbjuds på klubben är för långa och att det blir alldeles för slitigt. Fr gå vidare och hitta andra former att ha roligt med mina hundar.

Nu ska jag kolla om jag har något hall golv kvar för det var fullt med vatten där nyss. Vi har några här som byter värmegrejset i tvättstugan och det blev lite översvärmning, hörde svordomar oh någon som grymtade.

Har varit så lat hela dagen, Gick ochvilade på fömiddagen och hundarna kilade in sig runt mig och då somnar jag på en gång, trots att det var folk i huset som förde väsen med borrrar och hammare.

Solen skiner så kanske att vi får gå uten stund nu. 

Ovido - Quiz & Flashcards