pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av PumiL8 - 3 februari 2010 13:57

En vinter som inte vill släppa sitt tag utan snön bara vräker ner.

Jag åkte tåg till stockholm igår och inte var det så upplyftande. Det är inte roligt med vintergator i Stockholm, brunt slask överallt. Fast jag var bara utomhus en mycket kort stund mellan centralstationen och World trade center. Sen träffade jag det statliga boverket under dagen och träffade en hel hög med olika proffessioner inom mitt arbetsområde. Vi hade en bra dag och det var tågäventyr både dit och hem. Tåget inställt på morgonen, M fixade bil till Hallsberg och platser därifrån men vi missade att hemtåget inte stannade i Hallsbeg och där var den fina bilen parkerad, jisses, vi kom på det precis när tåget skulle gå hem och vi bara vände till andra sidan på perongen och klev på ett som gick till Göteborg. Tyckte att det var otroligt bra service och mycket lungt i den vagn som vi satt i. Jag fick verkligen trycka till när konduktören ville slänga av oss för att vi satt på fel tåg. Sa ifrån ordentligt att han nog skulle vara snäll att låta oss sitta där vi satt, väl framme i Hallsberg så säger M att det var skönt i förstaklass vagnen och att det var bra fixat så vi fick åka där, jisses inte fattade jag att vi åkt i första klass.

Jag fnittrade i säng ganska slut igårkväll. Mycket lycklig över att vara hemma i snön och att få klappa om mina hundar som bara inte klarar att vara utomhus i snön då de drunknar och blir ubåtar under snön. Bobitaz försöker forfarande att hoppa in i skogen men hon tvingas vända ganska omgående, hon har kommit på att plogkanterna håller att gå på så där springer hon. De andra två har mer förstånd och går med mig i stilla haltande mak på mycket ojämna gångvägar.  

Täcket kliar efter en stund och Anka åker på rygg så mycket hon kan. Kastar bara omkull och kanar i nerförsbackarna. När det är över 20 grader kallt så tar jag på dem täcken och då blir hon så här tossig, fullfart och kullerbytta och glida ner i bilspåret.

Lite minnen från hösten finns runt om oss och vi har tvingats till olika    aktiviteter de sista dagarna. Visst kan man undra varför S-A har börjat bära handväska på promenaden på sjön, haha, det bara har blivit så ett antal gånger då det inte går att låsa bilen och den har lagt av  när vi varit ute så vi har fått promenera hem och hämta nästa bil att starta med. Sen går bileleändet några dagar igen det är inget fel på den då men ser ni en lång man gåendes på stan med min handväska så kan ni fråga om han behöver åka med en bit. Fast det kanske blir mode nu när någon har börjat kanske fler törs då.

  

Det finns vackra stunder nu i vinter också, måste tillstå att de går att hitta om man bara är utomhus så skiner solen mellan varven.

Nu ska jag till sjukhuset och hälsa på mor och skotta fram den eländes bilen så får vi se om jag måste gå dit eller.........

    

Skapa flashcards