pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Jag har blivit mormor igen till en liten KALLE

Av PumiL8 - 28 december 2009 20:57

Ja, så har det hänt igen. Jag har blivit mormor och det gick rackarns så snabbt. Ganska vuxen och rund om magen är han. Den lyckliga familjen planerar nu för en ny framtid med en Kalle i transporten efter bilen.

  

Visst är han fin, den lille Kalle som egentligen heter Chagall. Väntar med spänning att få träffa honom. Vi har haft shettis i många år och det är hur gosigt som hellst. Han är 10 år och hingst men en snäll hingst. Så nu kommer jag att få konkurrens på helgerna för matte vill nog hålla på med hästen och inte flänga runt med mina hundar på agilitybanan.

Jag flyttar möbler igen och nu ska jag måla det lilla datorrummet. Det är rörigt värre. Måste bära upp alla mina hobbys på övervåningen, gissa vems knän som vill flytta hemifrån nu ikväll.

Julaftonen kunde firas i ett halvt vardagsrum och tomten hade glömt sina kläder i Laxå förra året, jisses vilken cirkus.

  

Mor har varit här i några dagar och varit hundvakt, de sov ihop på dagarna i allafall.

  

Här uppvaktar tomten mor min men skägget ramlade visst av. Spelar ingen roll för barnen hur han ser ut det är lika spännande vad vi klär ut honom till. Tror det blev lite för mycket tranasvestit i år.

   

Så avslutades julen med en inomhustävling i AH hallen här i Karlskoga. Det gick otroligt fort att springa och jag kutade alla klasser och hjälpte till med diverse grejer. Det är ett himla kul gäng med både unga och gamla som sida vid sida jobbar på.

Jag har beslutat att inte träna inomhus nu under våren utan jag ska frysa på utomhus med lydnadsträningen. Det är för hårt för knäna att kuta i hallen. Har fått veta att jag ska vara rädd om de knän jag har kvar och att det inte går att operera det andra knät. Möjligen om jag blir sittande och inte kan gå då kan det eventuellt gå. 

Jag ska träna styrka och se till att inte gå upp ett gram till i vikt. Det var lite hårt att höra och jag skjuter lite framför mig och tar in lite varje dag. Fast det måste gå och det finns de som har det mycket värre såååå, det är nog bara att vara rädd om knäna så gott det går och gilla läget.

Får försöka med att måla om hela huset så blir allt mycket ljusare.

Gjorde som vetenskapen sa så idag har vi kört drag i nästan 2 timmar. Svetten bara forsade för det var moddigt och tungt. Hundarna slåss när det går för tungt. Positivt vara att det small smällare där vi for fram och jag fann mig snabbt och sa att nu sköt de katten och Chezzi-e började att leta katten så hon blev bara lite låg.

Fast sen trodde Bobitaz att det var en katt så hon fick spel och flög på Anka.........Vi kom hem till slut. Så vilade vi en timma för att orka flytta möbler med S-A. Så skönt med en stark man med långa armar, haha.  

 
 
Ewa

Ewa

28 december 2009 23:57

Men titta - lite lik mormor tycker jag nog han är Kalle. Trots det SÖT ;o)

Tycker du aktiverar dig aningen för lite - kan du inte göra åtminstonde ett projekt till för det låter som det händer alldeles för lite i ditt liv... Transatomte - kan vara nytt karriärval månne?

Tack för att du inte kommer på inomhusträningen i vår, har klippt ner JIppie så du skulle dött - nu slipper du se henne förrän myyyycket längre fram i vår!

God fortsättning!

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards