pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Slut på Midsommarhelgen

Av PumiL8 - 21 juni 2009 15:52

Midsommarpumisar i skogen. Skönt skönare skönast.

OOPPss en hund utan huvud. Bobitaz har hittat en ny hobby. Hon fridyker efter pinnar på bottnen. Hon kommer promenerande med huvudet under vattnet med luftbubblor runt i vattnet för tydligen blåser hon ut i vattnet.

Så kommer hon upp med en frustning och med munnen full av pinnar. Sen hämtar hon nästa. Vi har cyklat idag och hundarna börjar bli riktigt duktiga på att dra. Jag funderar på om jag behöver en trehjuling eller en sparkcykel med trehjul på. Det går nämligen ganska fort och nu har jag alla sitter i midjebältet så jag får styra hundarna med ena handen. Har börjat att klara kortare sträckor med alla tre framför cykeln men då är jag beroende på att alla hundar går framåt. Vänder någon så kör jag över den draglinan och det blir stopp. Hundarna skiter fullständigt i detta och de drar oftast framåt. Den som drar meast är Bobitaz och Anka är tvåa. Chezzi-e drar precis som jag vill. Säger jag lugnt så hjälper hon till att ta ner tempot. Hon är alltid en klippa i flocken. Idag drog vi på allmän väg och blev omkörda av bilar. Nästa mål är att köra förbi några andra hundar. 10 km blev det idag och det är vi nöjda med här i soffan alla fyra.

Chezzzi-e badade och letade egna pinnar efter cykelturen. Jag trodde att de skulle vara lugna i sjön men det kunde jag bara glömma för där blev det en pinnletar stund med ljudet påslaget.

Nu är det bara städa och packa kvar innan det bär av hemmåt. Alla gäster är hemma hos sig och det blev inte så mycket matrester kvar. Räckte till en matlåda till S-A.

Har plockat och städat lite och förberett inför en varm vecka. Blommorna har åkt ut nu och så får vi hoppas på att resten klarar sig.

Det har hänt roliga saker hela helgen. Alla barnbarn har nu utökats med 2 nya. En 8 och en 4 år. Så det var fullt i stugan och två i varje säng, tror jag.

Sen kom det en jättestor amerikanare inglidande på gårdsplanen igår och ur den kliver min kusin A som jag inte har träffat så ofta på senare år. Vi var bästa kompisar under våra tonår och fram tills vi bildade familjer. Så nu fick vi chansen att umgås en stund och jämföra våra liv och vad som gått bra och mindre bra, Ja inte går livet på räls för någon tror jag.

Efter kusinen åkte hem så pratade jag med Jippies matte som har klippt henne själv. Vi pratade och bubblade när mina hundar gick igång och skällde. Jag sa ifrån flera gånger och det tystnade inte fastän alla tre satt framför mig och var knäpptysta. Det fortsatte att skälla under huset........Fick se grannen springa på vägen och förstod att hon letade efter sin hund som tydligen fastnat under uterummet. Jag öppnade och där under satt det en tax och funderade på hur hon skulle komma ut.

Där har jag min smärtgräns i knäet alltså kan inte krypa in i små utrymmen eller krypa på knä så vi fick vänta in en cyklande husse som letade efter sin hund. Så det blev ett lyckligt slut för den hunden och hussen.

Nä nu är det dax att städa lite.......


 
 
Ewa

Ewa

21 juni 2009 18:15

Tänk vad glad man kan bli av en tax under verandan ha ha ha - nu är säcken klar, Jippie klarar den galant! Kolla bilderna i bloggen. Kram Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

 
AK

AK

21 juni 2009 21:56

Verkar haft en bra midsommar! Kan se dig fara fram med trippelspann!

Kram

http://softabrudar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki på Åland

23 juni 2009 14:54

Du är tuff du som far iväg som ett jehu med alla 3!Själv har jag fullt sjå att hålla reda bara på mig, cykel och 1 tossig Etel. Skitsur, deppig Csoda har ytterligare en vecka med bara koppelpromenader.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Skapa flashcards