pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av PumiL8 - 13 juni 2009 22:20

Veckan som gått har varit händelserik. Vi började med valpträff i onsdags där alla som ville fick bli klippta.

tre syskon på rad, Bozz , Jippie och Buster som kom samtidigt. Vi passade på att tvinga upp dem på bordet samtidigt och det blev inte bra bilder så nu måste vi träffas igen för att få bättre.

Anka var inte så förtjust men så kom han, Boguz och då blev han uppbjuden till lek av sin mamma.

Fast det är inget att tveka om vem som är bäst i hela världen.

Boguz är mycket bestämd om detta.

Bobitaz agerade polis hela agen men så småningom släppte hon den rollen och började leka med alla. Hon blev mycket trevligare som lektant än som polis, haha.

Alla lekte med alla men Bozz och Buzter de lekte med varandra hela tiden och det verkade som om de saknat varandra. Det var urkul att se alla valpar och kolla in deras reaktioner och relationer.

Senare i veckan så firade vi Lindas student. Grattis och vi önskar dig,  lycka till och njut av livet. Det är nu som livet ser ut att räcka i evighet. En skön känsla att ta vara på. Det blir lite annorlunda när 60 årsdagen närmar sig.

Mamma var med och jag fick mig en massa tankeställare. Fyller man 97 år så blir det som mor tycker, lite visdomsord.

Mor har alltid velat vara student och blev så glad när hon lånade mössan.

Sen tyckte hon att alla hade köpt konstiga skor som de inte klarade att gå i???? och visst har hon lite rätt . Det vinglades kanska rejält på skyhöga klackar. Vackra var dem och blöta...Regnet öste ner och vi såg bara paraplyer.


Här är E:s och min myra som vi spanade på efter träning på Laxå Brukshundsklubb.Vi tränade och tränade men när sista promenaden kom var både han och jag så möra att vi avstod från att gå långt. M och E tog mina hundar med på  en längre promena och jag och E letade myror.

Här kommer alla in på planen efter sin avstressande promenad, haha. Någon påstod att Bobitaz inte var så lugn men jag kan lova att efter hemkomsten så har det varit helt lungt på alla hundarna och på mig . Har inte rört mig från soffan utan att det har varit urskönt efter träningen. Blir sååååå nöjd när jag klarar att träna lite Agility.







Ovido - Quiz & Flashcards