pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Spikar skönt

Av PumiL8 - 10 maj 2009 10:24

Nu har dårskapen kommit på besök och vi har blivit fakirer. Det började med en annons som vi läste tillsammans och konstaterade att det lät mycket bra det de skrev om. Min mor har trampat på plastplattor i många år och påstod att det var nyttigt. Varför inte prova, sagt och gjort.

Numera med en pinande huvudvärk och en röd rygg. Ny akupunkterade fötter. Så ligger faenskapet på köksbordet och är dessutom röd så man kan inte glömma vilka dumheter som man går på.

Det är så illa att S-A springer omkring och sprider sina fröer alltså de inköpta på Kalles handelsträdgård, redan i arla morgonstund.

Nu ska den lilla röda packas med till Karlskoga, får väl leta en plåtlåda för den punkterar allt i dess väg. Här kommer en liten bild på den ljuvligt sköna lilla spikmattan med hälsning från de nya fakirerna vid Östra Laxsjöns stugområde.

Nu är det snart bara en vecka kvar tills jag får veta om jag ska opereras eller inte. Konstigt att längta efter ett kanske tråkigt besked, det brukar jag förtränga men nu är det så svårt att kunna planera framåt i tiden.

Sitter och funderar på en utställning och måste bestämma idag om jag ska ställa fröken Anka. Bobitaz kan få gå på nästa utställning efter hon har fyllt 2 år. Tänk vad tiden går.

Nu är det fullt av aktivitet när man går ut. Igår skulle jag bara ut en sväng med hundarna och det tutade så gott över våra huvuden. Det lät som om de hälsade på oss.

Det går att söka köttbulle lite varstans och nu är det viktigt att vara lite lekfull vid varje promenad. Anka måste få fortsätta att vara så här skönt nära under våra promenader så att hon kan få vara  lös i skogen. Så nu letar vi köttbullar eller gör andra sök lekar. Jag belönar t.o.m  när hon hämtar pinnar. Mycket belöning när hon är i närheten och tar kontakt och frågar mig om vi ska sticka eller om jag kan erbjuda lite belöning.  Vi inte varit osams i skogen på  länge så endera har djuren flytt området eller så är konditionen inte helt tillbaka eller så har jag hittat rätt i kontakten. Kul att försöka fundera ut hur man ska bete sig med sin hund, man är aldrig tankelös.

Här gick jag och gömde köttbullar och hundarna nosade efter dem. Jag såg den slingrande saken  men tänkte att de rör den nog inte. Så ska man aldrig tänka. Aldrig ett inte när man ska förutse en hunds beteende.

Alla tre gick ditdirekt och sen i ett kör. Tur att den var död.......ha ha

 
 
AK

AK

12 maj 2009 22:45

Nyfiken på spikmattan! Har ni märkt någon skillnad? Tänkte köpa en till min man i födelsedagspresent nämligen (då jan jag ju alltid låna den!).
Skönt att det funkar med Anka. Wille kan få sina stölleryck och började spåra ngt igår. Han kom tillbaka, men verkade ändå inte fatta att jag var missnöjd. Tillslut lade jag mig på alla 4 och morrade. Han lade sig direkt och sen gick han så fin bakom mig. Man får välja vart man promenerar så man inte blir hämtad och får en så där fin tröja med långa armar!

http://softabrudar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards