pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Nu är det solsken igen

Av PumiL8 - 27 april 2009 21:44

Visst är det härligt när solen skiner. Då sätter jag igång med att arbeta mer än vanligt. Undrar just varför? Så för att bryta detta mönster har jag tagit ledigt hela denna veckan ut, ska bli jätteskönt.

Har stora problem med mitt knä och har ständig värk. Det sliter på orken och jag behöver ta det lite lugnt och inte göra så mycket. Kanske bara lufsa runt lite i skogen.

Snacka om njutning, Bobitaz var varm efter lite spring och hoppade i favorithålet och blev stående där en lång stund. Hon fick sällskap av en varm Anka som trodde att hon hittat något gott där i gytjan.

Man kan ju undra varför jag är tvungen att bada hundarna så ofta.

Efter badet så tog vi en runda till i skogen. Jag tränar mitt knä genom att gå i mjuk skogsmark. Upptäckte att knäet inte blev sämre av att jag går lite sakta i mjuk mossa. Anka far fram som en virvelvind och med en redan blöt päls så går det att räkna ut att det sitter lite skräp i pälsen efter en sådan promenad.

Det är inte så ofta som alla fastnar på samma bild utan att någon vänder stjärten mot kameran. Blir de lite uttröttade så går det för några sekunder men jag vet aldrig förrän efteråt om det är bra bild eller inte.

Ändå mer sällan så har vi husse med på promenaderna. En njutningsfull dag med både man och hundar, vad mer kan man begära av livet. Kanske lite varm brasa på kvällen när det kalla vinet avnjuts med lite gott att tugga på.

Längtar efter att få vara i stugan på semestern och slippa packa och dra mellan Karlskoga och stugan varje helg.

Här är det bad i sjön på vägen hem. lika bra det för gyttjan upplöstes lite och det blev varm avblåsning i duschen vid hemkomsten. Tänk att en pinne kan ta fram så mycket ljud i en pumi och då är det tre med ljud här på bilden och det låter rätt högt faktiskt.

Chezzi-e har fått vårkänslor hon leker med både Anka och Bobitaz igen. Det har varit lite gruff förut mellan Anka och henne men det är borta  nu. Det här med livet i en flock är aldrig statiskt utan det ändrar sig hela tiden. Känner ändå att nu är det en harmoni i flocken som jag trivs med.

Sitter och drömmer lite om att få komma iväg på någon utställning i sommar. Imorgon ska jag ta med alla hundarna och träna agility. Sen tjuvtränar vi lydnad när ingen ser oss. Det ser nog bra tokigt ut när jag inte kan gå ordentligt så det är bäst att passa på när ingen är där samtidigt.

Tänker inte tala om vilken tid jag åker,ha ha.

 
 
AK

AK

27 april 2009 22:47

Härliga bilder! Du får hojta till om du hittar någon intressant utställnng. Jag behöver ha coach med mig.
Härligt att vara ledig nu när det är som härligast.Ta hand om dig!
Kram

http://softabrudar.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

29 april 2009 08:23

Tro om du orkar med att gå ner till sjön idag? Om vi startar lite närmre än vi brukar så är det kanske 500 meter att gå - kan det vara möjligt tro? En kanna kaffe, två kärringar o en himskens massa hundar - mysigt!!!

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards