pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

En mycket sorglig dag med mycket sol

Av PumiL8 - 11 april 2009 22:37

En så otroligt vacker dag. Varmt och soligt och i mitt hjärta är det lite tungt och lite sorgligt. Fast än ödmjuk över allt vackert och mycket glädje över att andra får känna lycka  när man äntligen får hämta den lilla mjuka goa valp som man längtat så efter.

Kanske lite larvigt att bli så sentimental men nu är jag sådan och själv tycker jag så otroligt synd om mig att det är tur att jag sitter här i stugan ensam med S-A.

Går nog inte att tänka sig att det kan bli så tomt när valparna har lämnar oss. Ändå så vet man ju att det ska bli så redan från början.

 Kanske jag har varit en djursamlare i tidigare liv eftersom jag har lite bökigt med mig själv i avlämnadets stund.

Så nu till lite framtid och en mycket lycklig Anka. En jättepromenad med en lös Anka i skogen. Hon sprang tills hon tog helt slut. Det var en fröjd att se henne. Hon visste precis att alla valpar var borta och nu passade hon på att bada i sjön och jaga Bobitaz genom snåren. Jag dopade mig och promenerade i över en timma. Även jag tyckte att livet var skönt.

Hela familjen njöt i fulla drag och isen smällte så sakta. Fåglarna förde oväsen och man kunde känna att S-A kommer att sjösätta denna helg.

Bobitaz begrep inte att hon inte fick vara på isen så till slut fick hon koppel för vi ville inte förlora henne i något hål i isen.

Bobitaz tunga blev bara längre och längre under promenaden för hon har inte heller fått vara lös på promenader på länge eller så länge som vi haft valpar i huset. Det har mest blivit vanlig hushållsmotion och det syndes att alla saknat våra äventyr i skogen. Härligt var det i allafall.

Nu börjar den här dagen att ta slut och vi kan gå på golvet torrskodda. Inte en pissepöl så långt ögat kan nå. Nu börjar 6 nya valpägares nya tid med att lära känna sin nya kompis och haha att upptäcka att valpar vaknar tidigt på morgonen. Jag ska sova skönt i morgon bitti och sen ska vi fira barnbarnets 6 årsdag med påskbuffe´som jag inte behöver fixa något till. Vilken lyx.

I förebygande syfte har jag börjat att virka utifall jag inte klarar av tystnaden, haha.

 
 
AK

AK

15 april 2009 16:35

Förstår att det måste kännas tomt nu när valparna är levererade. Jag hälsade på Jippie igår och det verkade inte gå någon nöd på henne!
Kram

http://softabrudar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards