pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av PumiL8 - 15 mars 2009 21:26

Vilken dag det har varit. Kunde inte låta bli att låta valparna få känna på det första solskenet. Hade egentligen lovat att göra det på onsdag om det blev vackert väder då, tillsammans med Jippies matte men som sagt var vi svek henne. Solen sken och valparna tyckte att det var skönt. Valparna vandrade runt tills de ville lägga sig och sova  ute, då fick de gå in.

Det är skönt med lite dricka i pausen mellan störtlopp och slalom.

Här är snöVit på väg på äventyr. Det är otroligt vad de växt det sista dygnet. De har blivit riktiga hundar som inte ser ut som mullvadar längre. De busar och skäller. Springer i gallop och går inte vilse i vardagsrummet längre. De börjar bli långhåriga och lite pumituffsiga.

Han är en riktig myshund Lilla BonusBlå. Han är självständig och gör det han tänkt ut och blir inte störd av de andra men när han hoppar på de lite större och busar så skakar de av honom snabbt för han är så lätt mot de lite större busarna.

Här har reservmamman tagit över gänget. Hon har mer tålamod med lekande valpar. Hon är så försiktig när hon leker med dem och oftast ligger hon platt eller på rygg när de får krypa över henne.

Visst ser det härligt ut med den första utevistelsen.

Mera bilder finns på mitt Picasaweb album om det är någon som vill titta för att kanske hitta sin valp i högen. http://picasaweb.google.se/KennelChankazz

Ja, imorgon är det arbetsdag  igen. Känns som om det blir bökigt att komma iväg imorgon bittida. Valparna är så sällskapliga och vill sitta i famnen en stund efter de har busat. Det hinner jag inte med imorgonbitti. Kommer väl till jobbelt med välling och filmjölk på kläderna.

Det är lite bökigt för jag klarar inte av att gå speciellt långt. Det är mitt knä som inte vill fungera längre. Är verkligen besviken men det kanske är någon mening med detta. Det kanske är ett tecken på att jag inte ska operera det andra knäet nu i april som det är planerat. Får vänta en och en halv vecka till innan jag får träffa min ortoped för han ska åka skidor i en vecka nu och de prover som togs vid förra besöket när knäet tappades är inte färdig odlade ännu. Jag var där i fredags men det var inte klart ännu för svaret som kommit sade att man skulle odla vidare och det beskedet var inte så bra. Hade varit bättre om de inte funnit något att odla på. Kryckorna har kommit till heders igen och de är riktigt sköna att gå med nu när jag haltat omkring i flera veckor. Det är tur att jag har lite valpar att glädjas åt och tre fina pumisar som gör sitt bästa för att göra mig gladare. Anka och Bobitaz grävde upp sork på ett gärde på eftermiddagen och Chezzi-e sprang så svansen raknade. Vi tog en promenad så de fick springa av sig lite energi i solskenet. Det var härligt och lite knäppt för det är svårt att gå i snön men hundarna tyckte att det var kul.

Härligt , härligt mycket härligt.

Ovido - Quiz & Flashcards