pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av PumiL8 - 10 mars 2009 21:35

Är hemma och tar igen mig i några dagar då min ortoped gjorde ett hål på knät i går och tog bort mycket gammalt blod som inte skulle vara där. Resten av dagen så kändes det ganska bra men igår kväll  tjocknade det igen. Idag gör det likadant. Ont elände. Går det inte bort på 14 dagar så måste knäet kikas på med titthål och sen får man se vad det kan vara för fel. Det skickades odlingar och de tar ett tag att få svar på. Jag fick vara med och titta på när de spolade och när blodet sögs ut. Inte konstigt att jag haft ont. Allt blod trycker isär knät och startar processer i knät som inte ska finnas där.  Nu håller jag tummarna för är att det inte är ett försök av min egen kropp att bli av med det främmande materialet i knäpinplantet.

Ingen ide att vältra sig i detta utan konstatera att vissa små individer i valplådan har hittat ut i vida världen.

Här är  lite olika matstilar. Måste tillstå att innetofflor är att föredra inomhus för är det inte mat på golvet så är det kiss.

Här är ett tiktigt charmtroll med blått band runt halsen.

Vem hade trott att han , den minsta blev en tuffing när han upptäckte världen utanför valplådan. Nu sover alla valparna. Idag blev helt plötsligt  Bobitaz barnvakt till valparna. Anka ligger på avstånd och kollar in att allt går rätt till. Valparna har under dagen provat på att  leka med Bobitaz och när de lekt ett antal gånger så är det stora snarkningar ikväll.

Bobitaz leker så försiktigt och det ser så fint ut. Undrar just hur hon vet att de är lite bräckliga ännu. Anka måste ha talat om att det är ok för Bobitaz får sitta och mota in dem i valphagen utan att Anka säger något.

Hundarna och jag tog en snabbis på klubben i eftermiddag. Rustade med snörbollar försökte vi göra av med lite energi utan att jag behövde ta så många steg. Skönt tyckte vi alla.

Så här ser de ut just nu. De drömmer och sparkar  på varandra tills de morrar. Några är bättre än vissa på att skälla. Jag blir lite trött i ögat när jag tittar p åbilden så jag tror att jag ska fixa lite bärhjälp till sovrummet. Alltså valparnas sovrum. De har eget rum på natten och så har de valphagen på dagarna när jag är hemma. I morgon väntar en ny dag med valparna. Undrar vad som händer då.......


Skapa flashcards