pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av PumiL8 - 4 mars 2009 19:25

En skön ledig dag är slut. Var ute på förmiddagen och sen har jag stirrat på telefonen hela eftermiddagen då ortopeden skulle ringa mig. Gjorde han det? Nej då inte. Så nu är jag odräglig att umgås med resten av kvällen. Är så trött på att ha ont och trodde jag skulle få veta om det är så här jag ska ha det fortsättningsvis. Det var bestämmt att han skulle ringa under eftermiddagen. I det stora hela så är jag inte sämre och med lite piller klarar jag at gå men jag har svårt att sova.

På förmiddagen var det mycket roligare då jag och hundarna lärde oss att kasta snöboll i skogen. Vi hade en kompis med som hade tränat på detta förut  så jag fick träna med en expert. Tre hundar fästade runt magen , kryckor för att få lite stöd men ingen kamera så det blir bara valpbilder i bloggen ikväll.

Nu har de skönt i lådan, mätta och nymotionerade så ser de ut så här.

Liten tikvalp kallad cerise som ska ut på en liten promenad. Precis som i människolivet så är det hittils tjejerna som tar för sig. Gula hanen har spring i benen också. De andra tar det lite lugnare och de två minsta tar lite mindre promenader.

De ser saker,  blir nyfikna och tar sig dit. De går ur lådan och kissar på golvet. Jag blir glad varje gång för den mattan ska ut ur huset när valparna är klara med den. Konstigt med mode då heltäckningsmattor är på gång igen. Var på affären och det fanns många modeller och folk köper dem. Konstigt tycker jag som inte tycker om dem för i botten bland ullen är det...................antagligen mycket av det .

Gott med lite kvällsmat tror att jag ska ta lite jag med , imorgon är det jobb igen och sen kommer det valpsniffande barnbarn på eftermiddagen. Ett litet tandläkarbesök däremellan. Inget som jag längtar efter då det blir dyrare och dyrare varje gång man kommer dit. Bara att bita ihop, ha ha.

Ovido - Quiz & Flashcards