pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Måndag och bara att vänta

Av PumiL8 - 2 mars 2009 20:27

Visst är han söt den lilla orange. Han har verkligen blivit söt.

Nu är valparna på besök i vardagsrummet de gillar detta och Anka gillar det mest. Hon vill inte vara själv på övervåningen och tar jag ner valparna så blir det lungt och Anka matar och grejar med sina små och de ligger i ett knä då och då.

Här är Lilla Blå som växer till sig i sin egen takt. Han blir ordentligt påpucklad vid mjölkbaren och jag försöker att underlätta lite så när Anka tänker öppna baren springer jag dit så att han hittar en tutte först för sen släpper han inte i första taget. Missar han så kastar de andra omkring på honom och han blir utan den första maten. Så vi fuskar så ofta vi kan och ser till att han får sin mat.

Så skönt att ta en tupplur i sin moders famn men i morse så var det annat ljud i lådan för då fostrade Anka för första gången sina valpar och det är inte nådigt vad hårdhänt det blir. Valparna grät och jag led för hon tog en i taget och det rejält. Hon gjorde likadant med förra kullen men sen behövdes det inte så mycket tecken de blev riktigt lydiga på en gång. Vet inte vad som framkallade hennes vrede imorse , ingen valp fick krypa på hennes framfötter såg det ut som. Sen har hon inte fostrat mera under dagen.

På onsdag ska jag få kontakt med min egen ortoped och det enda jag fick reda på är att jag kan belasta knäet utifrån min egen smärta. Det var  skönt att det inte var någon katastrof utan det går att gå på knäet. Så är det bara att vänta på att det ska bli onsdageftermiddag.

 
 
JippieMatte

JippieMatte

2 mars 2009 22:18

Att man kan bli så glad av lite pumibilder... livet är allt bra konstigt. Dåligt med brudar bara! ;o) Bra att det är ok att belasta benet, hoppas verkligen han/hon har någon bra lösning på onsdag! KRAM från en pumiabstinent Ewa

http://jippie.jyckefix.se

 
AK

AK

3 mars 2009 21:00

Det är så spännande och se hur de växer!

Lycka till imorgon. Jag ska tänka på dig.

Kramar

http://softabrudar.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

4 mars 2009 19:47

Hoppas och håller tummarna att du fick bra besked om vad som sak göras för att du ska bli bra ;)
kramar från mig

http://hem.passagen.se/appelbring

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards