pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av PumiL8 - 24 februari 2009 21:26

Tiden rusar fram och jag har verkligen varit urtrött efter helgen med operanta Ninnies inlärning och träning.

Lyckades få något konstigt i mitt "nya knä" och helgen var en prövning på att klara av att ha mycket ont och att lyssna och försöka förstå. Tror att jag lyckades men i går var det kört och jag  tappade  minnet. Vet inte vad jag gjorde mer än att jag var till läkaren och sen till röntgen. Jobbade visst lite också.

Min fina Dotter kom på besök på eftermiddagen så då passade jag på att klippa klorna på valparna när hon kunde hålla dem sovande.

Det äts och bajsas lite varstans. Alla kanar och åker runt. Ibland så blir det ett högt steg och sen trynas det i filten. De blir sötare och sötare för varje dag.

Kolla in färgen mellan tårna. det börjar bli ljustgrått på allihop. Så här röd kan man bli när mamma har städat fast man sover så skönt då.

Valparnas munnar är otroligt stora och deras tungor är skålade, ser det ut som. D som gillar att pilla stoppade in ett finger på allihop ännu en gång för att kolla att alla gommar var hela. Sen klipptes klorna och de var redan långa för Ankas mage blev röd och riven av små valpars klor.

Nu ska jag greja för mig själv hela dagen imorgon. Massor att pyssla med . Måste fixa lite skydd för trappan ner från övervåningen.

Anka släpper nu in bobitaz så att hon för kolla lite på valparna.

Chezzi-e har lite svårare att få komma i närheten, först måste jag vara med då går det bra. imorgon får jag hämta den lilla datorn, ska bli kul att prova om den går. Hoppas de lyckats att laga den. Annars så lämnar jag in den igen och det blir då tredje gången. Synd på en helt ny dator men de på datalagningen har aldrig sett ett sådant här fel så ingen vet vad man ska göra åt det. Framtiden får visa hur det gått.

Skapa flashcards