pumil8s tankar och äventyr

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av PumiL8 - 19 februari 2009 20:15

Det klart att jag måste skriva lite här om Ankas valpar. Annars så har jag valpbloggen på Kennel Chankazz hemsida. www.123minsida.se/PumiL8

Därifrån kan man se bilder i albumet och änå mera bilder i webalbumet på Picasa.

Så här fridfullt är det nu i lådan. Valparna har växt till sig och det går nu att märka att de gillar när man killar på dem. De sträcker på sig och gäspar sen kurar de ihop sig och somnar. Hela kullen sover på nätterna ännu och det ska jag njuta av så länge det är så för jag vet att det blir mer liv ju äldre de blir.

Anka går ifrån valparna och kommer ner och ligger i soffan  små stunder. Hon vill ut på promenader och tom så hoppar hon och vill leka ute.

Här är den förstfödda tiken som vägde 250 gr. Hon hade gått upp 100 gr efter 3 dagar så det går fort att börja växa. De ser ut som små råttungar första stunden men när hon väl kom ut så sög hon omedelbart sig fast i en spene. Lugn och fin.

Här små mirakel valpar. Den orange vägde 150 gr och han kom ut på tvären mycket hopknycklad. Jag försökte vara snäll så att han fick hjälp att hitta en ny spene med mjölk framme. Han tyckte aldrig om detta så han spjärnade på och fixade sin matplats själv. 12 timmar senare så hade vi den lilla blå i lådan han vägde 175 gr så han är något lite större. De såg ut som råttor båda två men nu håller de på att bli söta små pumipojkar.

 

Visst ser de goa ut. Jag klappar och snusar och fotograferar. Promenerar och fixar mat. sen sitter jag stilla för jag försöker kurerara ett vattenfyllt knä. Vet inte vad som hänt men det nya knäet protesterar mot något och jag förstår inte vad det är. Kommer inte nerför trappan utan att åka p åledtången. Fast det är rätt kul att se hur snabbt jag kan komma ner.

Ser fram emot min kurs i helgen och jag vill inte ha ont i knäet då. Ska bli jätteroligt. S-A ska vara valppiga, han gillar det måttligt men har lovat att kolla alla noga.  Nu är det dags för en kvällspromenad och snart blir det 9 hundar som ska ut, puuuust.

Ovido - Quiz & Flashcards