pumil8s tankar och äventyr

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Bättre nu

Av PumiL8 - 29 januari 2009 19:10

Tiden bara springer iväg och januari är snart slut. Jag jobbar och planerar för valparna. Kurerar en mage som inte vill bli riktigt bra. Var iväg och fick beskedet att jag inte har urinvägsinfektion, diabetes eller hög sänka. Vad som gör ont i magen verkade ingen bry sig om så då gick jag hem utan att strida och tänkte tur att det inte var något av detta som gjorde ont. Det har iallafall inte blivit sämre utan värtom blir bättre och bättre.

Så här ser Anka ut i vanliga fall.

Så här såg hon ut för några dagar sen, nu gissar vi på antalet och buden är många. Allt från 5 till 7 stycken. Anka vill att man ska pilla på magen hela tiden och det gör jag ofta men jag har inte känt några sparkar ännu.

Jag har klippt Anka och de andra hundarna. Sen badade vi alla så nu är de fina i några veckor. Kommer ihåg att det blir mycket lite tid över till sådant arbete när valparna har kommit.

Den här bilden togs när vi njöt av de senaste solstrålarna sen har det bara varit pissväder och till slut blev kameran så blöt att jag var tvungen att lägga den på tork så sen har den fått vara kvar inne på promenaderna.

Jag har lyckats att döda nya datorn, tyst nu alla it-tekniker, jag har gjort det igen. Var inne på internet och kollade mail när hundarna ville ut i stugan. När vi kom tillbaka så var det svart och bara tutade när man tryckte på tangenterna. Det gick att starta om men inte i felsäkert läge för piltangenterna gick inte att flytta. Så nu har jag ingen dator i helgen. Förra gången utan dator blev det ingen vilsam helg men den här gången är jag förberedd och nu ska här tillverkas mössor. Är laddad med virknål och garn och kreativiteten flödar.............Så till den milda grad att jag planerar för en lite mindre agilitytävling så småningom.

Mitt vardagsrum ska tömmas på möbler och mattan ska tas bort och då kom ideén på en liten inomhustävling på Axvägen. Vi kör agility och sen rycker vi ut mattan. För varje meter matta får man ett glas vin. Undrar just om det kommer in några anmälningar, ha ha .

Skulle nästan tro att jag smuttat på vinet redan men icke sa nicke, min lilla mage vill inte ha sådant längre. Drömma och fantisera vilt kan jag ändå och just nu så försöker jag hitta lite roliga saker i livet. Ibland går det lite sämre och ibland blixtrar det värre än vanligt. Får väl passa mig så att man inte får en diagnos utställd på beteendet. Det är så skönt att spåna tokigheter ibland............

 
 
Ewa

Ewa

3 februari 2009 08:16

Du är utmanad - kolla in min blogg! //Ewa

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av PumiL8 - 21 augusti 2013 17:08

                De växer o äter. Det börjar synas färgförändringar. Alldeles bedårande är de allihop. ...

Av PumiL8 - 9 augusti 2013 10:01

Nu är de här alla 7. Fyra hannar och tre tikar. 2 kg och 102 gram valp på liten Bobitaz som vanligtvis väger omkring 12 kg. När vi var till veterinären vägde hon 17,5 kg två dagar innan valparna kom. Det går inte att känna om det är en stor e...

Av PumiL8 - 14 oktober 2012 20:39

                                 År 2012 första tre månaders aktiviteter. Vi fixade en klippkurs med massor av pumisar och deras mattar o hussar. Senare var vi på några utställningar och en utställningskurs med Marc Linneér i ett kallt r...

Av PumiL8 - 11 september 2011 21:27

Äntligen har vi fått lite nya bider och lite att berätta.  Mor med Czimbora Zå Fin. Hon växer och busar. Hon har varit i fårhagen idag med Challe, brorsan, som är en hejare på att ta fåren runt i hagen. Czimbora är inte riktigt så målmedveten utan...

Av PumiL8 - 31 juli 2011 10:20

Nu är valparna 6 veckor lite drygt. Det är full fart eller sova som gäller. Sen måste det finnas nya saker att titta på eller nya saker att göra så nu springer vi ofta ute. Färsöker slänga ut alla när de vaknar och när de har ätit. Det fungerar fakti...

Ovido - Quiz & Flashcards